Lze si objednat telefonické konzultace s lékařem domácího hospice kdykoli by bylo pacientovi doma zle?

Odpověď na dotaz ze dne 17. 12. 2015 zobrazit původní dotaz

lorem ipsum...

Ptáte se na možnost nepřetržitě dostupného konzultování s lékařem o pacientovi, u něhož proběhla začátkem letošního roku konziliární návštěva zdravotníků z domácího hospice Cesty domů.

Dobrý den, paní Labonková,

ptáte se na možnost nepřetržitě dostupného konzultování s lékařem o pacientovi, u něhož proběhla začátkem letošního roku konziliární návštěva zdravotníků z domácího hospice Cesty domů.
Rozumím tomu, že potřebujete chodit do práce a nemáte možnost zůstat s nemocným doma, máte také zatím pocit, že to není třeba. Nevíte si však rady s některými symptomy, jako jsou třeba nečekaně přicházející noční bolesti — ošetřující onkolog provádí kontroly stavu pána každé 3 měsíce a praktická lékařka si neví se vším rady a nefunguje na zavolání, proto byste ráda službu, kde by bylo možné se zdravotníkem konzultovat nastalou situaci.
Bohužel takto služby domácího hospice nefungují a ani fungovat nemohou. Naši lékaři nemohou nastavovat medikaci u pacientů, kteří nejsou v péči domácího hospice. Není to bezpečné, protože chybí celková znalost stavu pacienta a jeho vývoje, neví se o jeho reakcích na léky atd. Také jsme limitováni naší kapacitou počtu nemocných, o které pečujeme. Máme určitý počet pacientů v péči a ten je vždy takový, abychom zvládli pečovat ve kvalitě a rozsahu, jaký je třeba, není tedy možné být takto k dispozici nad tento počet a to ani pro konzultace stavu telefonicky.
Co bychom Vám mohli nabídnout je, že pokud by si praktická lékařka nevěděla rady s medikací, může se obrátit na naši lékařku pro konzultaci na email lekar@cestadomu.cz. Pro okamžitou praktickou pomoc je třeba volat zdravotnickou záchrannou službu. Pokud byste nechtěla, aby pána odvezli do nemocnice, lze požádat dispečerku, aby poslala sanitkou lékaře, protože nemocný je indikovaný k hospicové péči a neradi byste hospitalizaci. Je to ovšem bez záruky, protože když nebude lékař zrovna k dispozici, pak pána sanitka odveze do nemocnice.
Také lze zavolat na Call centrum záchranné služby – 800 888 155, které je v provozu 24 hodin denně a kde Vám mohou dát číslo na sloužícího lékaře v nemocnici nebo fungující pohotovostní službu, kde se můžete o medikaci poradit. Je třeba volat z mobilního telefonu.

S pozdravem a přáním mnoha sil a klidného času Vám i nemocnému

Tereza Bímová

Dotaz zodpovídá

Mgr. Tereza Lepešková

Mgr. Tereza Lepešková

sociální pracovnice a poradce pro pozůstalé, vedoucí internetové poradny

Poradna je tu pro vás

Zadejte dotaz