oznámení o úmrtí

Odpověď na dotaz ze dne 9. 12. 2012 zobrazit původní dotaz

lorem ipsum...

Pozor, tato odpověď je více než 6 měsíců stará a nemusí proto být již aktuální!

Dobrý den, paní Dano,

píšete, že Vám zemřel tatínek v domově důchodců. Tuto smutnou zprávu jste se dozvěděla až čtyři dny poté, kdy se pracovnice DD dotazovala na odvoz tatínkových věcí. Až za další dva dny Vás kontaktoval ředitel DD s omluvou, že se jednalo o pochybení jednotlivce. Nechcete tuto záležitost přejít pouze omluvou. Ptáte se na radu, co ve věci můžete udělat.

Nejdříve bych Vám ráda vyjádřila upřímnou soustrast s úmrtím Vašeho tatínka. Je mi líto, že jste musela projít podobnou zkušeností opravdové necitlivosti a neúcty ze strany personálu domova důchodců. Rozumím i Vašemu přání nenechat záležitost pouze na banální omluvě. Mohlo by Vám pomoci uzavřít tuto záležitost, když získáte podrobnější informace o tom, jak vůbec k takovéto situaci mohlo dojít nebo osobní setkání a vysvětlení přímo od toho, kdo chyboval? Pokud ano, můžete o to požádat vedení DD.

Určitě je možné si také stěžovat. Každá organizace, která poskytuje sociální službu, by měla mít ve svých směrnicích postup ve věci stížností. Pokud zmíněný domov důchodců má webové stránky, hledejte podání stížnosti na nich. Měla byste nalézt kontakty na vyšší instituce, pod které spadá ředitelství zmíněného domova důchodců. Nejvyšším orgánem je pak Kancelář veřejného ochránce práv (Ombudsmana), Údolní 39, Brno, tel.: 542 542 888, zde se můžete i poradit, jak postupovat.

Přeji Vám zdárné vyřešení dané záležitosti, také mnoho sil v těchto smutných dnech a naději do dalších.

S úctou,

Olga Cordiner

Dotaz zodpovídá

Mgr. Olga Stránská

poradenská pracovnice

Poradna je tu pro vás

Zadejte dotaz